| Hjemmeside >|
Gotland>
| forrige side |
En cykeltur til Gotland i Sverige juli 2001  
engelsk
Visby bymur, NV hjørne, Gotland
© Ole Jacobi Juli 2001
Tirsdag d. 24. juli 2001
Flyet til Stockholm afgår kl 14, så der er masser af tid til
at tage en sidste tur rundt i Visby. I dag kommer vi sydfra, og det er
klart den mere velhavende del af byen, vi kører igennem, med smukke
trævillaer i flotte haver. Vi tager en runde i kunsthåndværkerforretningerne
for at finde souvenirs, som vi kan tage med hjem. Især uld- og lammeskindstøj
er det smukkeste, men det er for tungt og varmt at slæbe på,
og også for dyrt. Flyveturen hjem er dejligt afslappet i forhold
til udturen. Bagagen er indskrevet hele vejen til København, og
alt går efter planen.
Det er værd at bemærke, at grunden til at vi fløj
til Gotland i stedet for at tage toget er, at det er absolut umuligt at
medtage cykler i tog eller bus tværs over Sverige og videre med færge
til Gotland. Man kan sende cykler som gods, men ikke til Oscarshamn, hvorfra
færgen til Gotland afgår. Man kan leje cykler i Visby med cykelanhængere,
og dem så vi mange af på vejene, men hvis man vil have sin
egen cykel med, må man flyve.
Det er også værd at bemærke, at hvis man vil rejse
i turisthøjsæsonen i juli og august, er det klogt at reservere
overnatning i forvejen. Man kan finde en del overnatninger på Internettet,
men der er ingen turistservice, som har overblik over alle overnatningsmuligheder.
Ikke flere billeder
Tilbage til kortet
Hjemmeside: Susanne & Ole Jacobi
tekst og akvareller af Susanne og Ole Jacobi